KillerKalif i Uppsala 24 jul kl 14:33 |
Det är svårt att utse ett fåtal men här är min tiotopp: 1.Fight Club 2.2001: A Space Odyssey 3.Matrix 4.M 5.Bloody Sunday 6.Sanjuro 7.Det Brinner! 8.964 Pinocchio 9.Big Fish 10,Falling Down |
|
KillerKalif i Uppsala 24 jul kl 14:49 |
Hur kunde jag glömma Hard-boiled och Bullet in the Head? Det får vi aldrig veta... |
|
badrummet i Uppsala 24 jul kl 19:29 |
pj ladds wonderful horrible life |
|
Ashville i Uppsala 24 jul kl 19:30 |
apecalypse:how to fly e ett mästerverk som kräver guldram i siden |
|
Lillamozart i Hässleholm 25 jul kl 11:07 |
scandinavian skateboards |
|
KillerKalif i Uppsala 25 jul kl 23:41 |
Skulle vara kul om folk gjorde lite listor... listor är kul. |
|
Dixon i Stenungsund 26 jul kl 12:15 |
rodney vs song |
|
Ashville i Uppsala 26 jul kl 12:27 |
den är långtråkig... |
|
KillerKalif i Uppsala 28 jul kl 17:42 |
Ge mig listor nu!!!!!11111112 |
|
sk8_4_life i Västerås 28 jul kl 19:13 |
sven kilchenmanns part i darkstar battalion äger ALLA |
|
sk8_4_life i Västerås 28 jul kl 19:15 |
ork skrivas en jävla lista me en massa skitfilmer som fight club...det här e en skejtsida så sluta joddla |
|
ekoore_ i Oxelösund 28 jul kl 20:37 |
transwold firstlove den e skit bra lr varg tass den e oxå bra det e två från oxelösund med i den det är robin och björn dom två e bra
|
|
KillerKalif i Uppsala 1 aug kl 00:17 |
sk8_4_life du kommer då icke förstå listornas magi. De har en sådan natur att det inte går att beskriva, ty säg var är de nu? Jag skulle vilja påstå att de behövs allmännyttan. jag säger bara dra något gammalt över dig to the max!!!!!!!!!!!!!1111112 |
|
Trash_Skater i Stockholm 1 aug kl 00:59 |
inom skate: flip filmerna, emerica this is skateboarding, the dc video, in bloom, ond livet är längsta vägen till helvetet, trasher beer bowl n barleys, toy machine good n evil........ andra: snuten i hollywood, starwars (alla), ringen triologin, massa andra............... |
|
zoKmit i Botkyrka 1 aug kl 12:34 |
lejon kungen |
|
Balrog i Oskarshamn 1 aug kl 12:39 |
Girl yeah right redigt skön film |
|
VSK8 i Vadstena 1 aug kl 18:19 |
1. Sheek 2. Saw 3. Blind What if? 4. Hot chocolate 5. Videon till System of a Downs B-Y-O-B sen är det väl lite disney klassiker längst ner |
|
clubbedtodeath i Norrköping 1 aug kl 18:28 |
Skatefilmer: 1. Black Label - Black Out 2. Zero - New Blood 3. Foundation - Thats Life |
|
herr_arnes_paj i Uppsala 2 aug kl 01:05 |
mina favoritfilmer: 1.Ingmar Bergman= Hur man steker fläsk 2:På turné med Kristian Luuk 3:Fiske i sötvatten=Så lurar du storgäddan 4:You've got mail:Directors Cut |
|
KillerKalif i Uppsala 2 aug kl 13:56 |
herr_arnes_paj det finns ingen bergmanfilm/repportage som heter så!!!!!11111112 din riktiga favofilm är saving private ryan! |
|
XXX_89 i Uddevalla 2 aug kl 14:31 |
PJ ladds wonderful horrible life....vanlig film så äger SCARFACE så lätt,,ni som inte har sett den får ta och göra det=) |
|
KillerKalif i Uppsala 2 aug kl 14:40 |
Jag har sett den och den är inget speciellt. Den är bra men jag skulle kunna nämna minst 100 filmer som är bättre. Det finns många andra filmer inom samma genre som är bättre tex: Panik i gangstervärlden, Once Upon a Time in America osv. Du skulle kunna mena den äldre versionen från 30-talet men den har jag inte sett och det är nog inte den du menar... |
|
KillerKalif i Uppsala 16 sep kl 16:46 |
Videodrome, Lone Wolf and Cub: Baby Cart to Hades och Les parapluies de Cherbourg skulle nog komma med på listan istället för några andra om jag gör en ny. |
|
creager i Karlstad 17 sep kl 00:57 |
1.svärdet i stenen (disneys) 2.terminator 2 3.Peep this (zoo york) 4.djungel boken (disneys) 5.The rock 6.gladiator 7.blind what if? 8.face off 9.toy story 10.Lord of dogtown. |
|
sk8_marcus i Eskilstuna 17 sep kl 02:14 |
1 digimon 2 pokemon 3 lord of the häst 4king pow 5 anka? |
|
KillerKalif i Uppsala 17 sep kl 17:01 |
marcus försöker vara rolig och se hur det går... Jag är faktiskt seriös när jag säger vilka filmer som är mina favoriter. Det spelar kanske inte så stor roll eftersom ingen här kommer att se dem ändå. Om jag var oseriös så skulle jag skriva Air Force One eller liknande. |
|
KillerKalif i Uppsala 16 dec kl 16:21 |
Uppdaterad lista: 1. Fight Club 2. M 3. 2001: A Space Odyssey 4. Matrix 5. Yojimbo 6. Hiroshima Mon Amour 7. A Clockwork Orange 8. Cykeltjuven 9. Järn 3:an 10. Sanjuro |
|
jalle i Luleå 16 dec kl 19:27 |
1. Zero New Blood 2.Almost Round 3 3.Ond, Vi kör tillsammans. ( har bara sett trailern ) 4.Baker 3. |
|
Erikquiksilver i Uppsala 16 dec kl 22:30 |
1. Thug Sushi 1 ( :DDD aeger juuu!!!) 2. Trailer till Thug Sushi 2 (yayy!) 3. Really sorry (så skön!) 4. Santa cruz- Streets of fire (old school :P) 5. nu blev det för svårt :P |
|
herr_arnes_paj i Uppsala 16 dec kl 22:44 |
Uppdaterad lista (Regissör inom första parentes. Kommentar inom andra parenes): 1. Hur man odlar krull på rätt sätt (Ossian) (Trevlig, småmysig) 2. Ingmar Bergman= Hur man steker fläsk (Ingmar Bergmans Kusin) (Given i toppen) 3. Ossian utforskar sin kropp men hittar den inte (Daniel C) (Lovande debut) 4. Dallas sesong 54 (John Smith) (Favoritserien precis framför Rederiet) 5. Håkan Nesser betalar skatt (Håkan Nessers Agent) (Jag ska aldrig mer betala på postgiro) 6. Hur det känns att känna gud (Michael Jackson) (Gripande om barn och deras problem) |
|
caajjjo i Malmö 16 dec kl 22:54 |
herbie. LÄTTTTTT!! |
|
Milton i Strängnäs 16 dec kl 23:04 |
newstar |
|
ChikOsaurus i Ã…nge 16 dec kl 23:38 |
almost round 3. det är den bästa |
|
Pontus_Sk8 i Forshaga 16 dec kl 23:41 |
Almost Round 3 har den bästa parten, och det är med Chris Haslam!!! Helt klart:D |
|
KillerKalif i Uppsala 17 dec kl 16:12 |
på tal om film så såg jag så som i himmelen igår och den var nästan sämst, svagv 2:a. mer manipulativ och amerikaniserad film har inte gjort i sverige säger jag, härlig sektkänsla var enda pluset. |
|
garth_algar i Säter 17 dec kl 17:21 |
tänkte faktiskt att jag kanske skulle kolla på såsom i himmelen idag |
|
garth_algar i Säter 17 dec kl 17:30 |
snackar vi komedier så knäcker napoleon dynamite det mesta, tragikomik är lätt den fetaste sortens humor. the office är visserligen en serie, men den är också sjukt bra. annars gillar jag per åhlins grejer, typ resan till melonia och dunderklumpen. monty python, typ holy grail och life of brian. donnie darko, yrrol, snatch, smala sussie, lockstock and two smoking barrels och waynes world ett och två är inte dåliga dom heller. |
|
jokker i Malmö 17 dec kl 17:49 |
mina filmer . (seriöst) 1. Matrix 2. Dawn Of The Dead 3. Team America 4. Motorsågsmassakern 5. Jay And Silent Bob, Strikes Back 6. Futurama (en serie men skit samma) 7. Simpsons (en serie till, men skit samma) 8. Family Guy (tredje serien =), men skit samma ändå) 9. American Dad (den fjärde och sista serien, men skit samma ändå) 10. nu vet jag inte mer :P |
|
KillerKalif i Uppsala 18 dec kl 12:00 |
jokker mina filmer är också seriöst valda annars skulle det vara nåt i stil med pearl harbor på listan... |
|
KillerKalif i Uppsala 18 dec kl 12:05 |
garth_algar listade komedier, då ska jag också göra det misann. Det Brinner!, Hotel Rienne, Borgarklassens diskreta charm, American Psycho, Dr. Strangelove eller: Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska bomben, Fear and Loathing in Las Vegas, I Heart Huckabees, Monty Pythons galna värld, Truman show. |
|
kioskmongo i Hässleholm 18 dec kl 12:10 |
madagaskar =D=D=D |
|
garth_algar i Säter 18 dec kl 18:15 |
killerkalif, nu har jag sett så som i himmelen. skulle vilja säga att din analys på den var åt helvete fel, tror att du saknar en fast handling... men det är inte den typen av film, i den här filmen har dom skippat handlingen och låter åskaådarna själva bygga upp en uppfattning om personernas relasioner till varandra. filmen propagerar också emot kollektiv religion och trångsynthet. budskap: man ska inte bara tacka och ta emot, man ska försöka bilda sej egna åsikter och uppfattningar. och så klart att alla har förmågan att uttrycka känslor |
|
KillerKalif i Uppsala 18 dec kl 19:32 |
Eller inte, man brukar inte göra sådan filmer som du pratar om på det sättet precis. Inte nog med att den är full med klichéer, den är inte trevlig att titta på precis. Budskapet kan ju knappast vara att man inte ska tacka och ta emot när filmen bara slänger EN onyanserat bild av religion på tittaren. Sen så undrar jag vad du fick det där med känslor ifrån. Kanske det att Tore visade sig vara bra på att sjunga och att alla blir så lyckliga om man bara ser på när en kvinna blir misshandlad av sin man, sådana problem löser man genom att skriva en sång. Och visst är slutscenen vacker! |
|
Dennis_ i Stockholm 18 dec kl 19:40 |
gud så rolig du e killerkalif... |
|
KillerKalif i Uppsala 18 dec kl 22:12 |
Dennis_ har du sett filmen eller? Det verkar iaf inte så eftersom du tror att jag försöker vara rolig, det är skillnad på att försöka vara rolig och på att vara sarkastisk. |
|
KillerKalif i Uppsala 26 maj kl 16:04 |
Possession äre nu |
|
KillerKalif i Uppsala 26 sep kl 17:01 |
Jag såg Perfect Blue igår, den var grymt bra. |
|
Oscar_08 i Stockholm 26 sep kl 17:10 |
1. Gudfadern 1 eller 2 2. The Great Escape 3. Psycho 4. För en handfull dollar 5. Scarface Jag suger på o lista saker ;P |
|
KillerKalif i Uppsala 2 okt kl 18:48 |
din lista var trist i alla fall. |
|
sabath i Stockholm 4 okt kl 21:51 |
skulle nog säga att min egna skejt film ee den grymmaste som jag har sätt. så coolt att se säj själv:D |
|
Kal i Göteborg 4 okt kl 22:36 |
Hjälp jag är en fisk the last samurai mulan |
|
Ortofta_skater i Lund 6 okt kl 08:45 |
1. Ondskan 2. Almost - Cheese ´n crackers 3. Emerica - This is skateboarding 4. Dvs - Skate more 5. Nalle Puh |
|
nAhmir i Finland 6 okt kl 10:14 |
rasmus på luffen |
|